مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 21:272022-07-16اقتصادي

فارس من| مطالبه مردم برای ممنوعیت صادرات پوشک بچه


کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی برای کنترل قیمت محصولات سلولزی به ویژه پوشک بچه خواستار ممنوعیت صادرات این محصولات شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان صادرات محصولات سلولزی به خصوص پوشک بچه ممنوع شود عنوان کردند که با توجه به اظهار نظر معاون امور صنایع وزیر صمت برای تامین مواد اولیه محصولات سلولزی مانند خمیر الیاف بلند امکان داخلی سازی وجود ندارد.

بنابراین با وجود تولید این محصولات که مواد اولیه آن به کشور وارد می شوند و امکان بومی سازی وجود ندارد چه توجیهی برای صادرات این محصولات وجود دارد؟ ایران در زمینه تولید محصولات سلولزی پیشرفت خوبی داشته و شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند.

اما چرا به نیاز داخلی توجه نمی شود و شاهد سود کلان صادر کنندگان این محصولات هستیم؟ این در حالی است که پوشک بچه در مغازه ها نایاب شده و هر روز شاهد افزایش قیمت این محصولات هستیم! مشکل کاهش جمعیت بدون حل مشکلات اقتصادی فرزندآوری امکان پذیر نیست و تبلیغات در این زمینه فقط در حد شعار است.

بعضی از کارخانه های تولید پوشک در ایران جزو شرکت های بین المللی هستند که در ایران شعبه دارند، چرا دولت اجازه می دهد شرکت های خارجی در میزان قیمت گذاری این کالای مهم اثرگذار باشند؟ باید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| مطالبه مردم برای ممنوعیت صادرات پوشک بچه

فارس من| مطالبه مردم برای ممنوعیت صادرات پوشک بچه